تبلیغات
صد برند - مطالب اسفند 1396

امروز:

گردشگری میراث فرهنگی برندینگ در گردشگری یا حباب‌سازی؟ مساله این است!

برندینگ در گردشگری یا حباب‌سازی؟ مساله این است! - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

  • برندینگ در گردشگری یا حباب‌سازی؟ مساله این است! - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

    به گزارش خبرنگار مهر، سینا برجیان، مشاور برندینگ سازمانی در یادداشتی به موضوع کارکردهای برندسازی در حوزه گردشگری پرداخته است.

    متن این یادداشت به شرح زیر است؛

    برندینگ در گردشگری بطور عام و گردشگری فرهنگی بطور خاص، واژه ای دستمالی شده و همزمان مورد غفلت واقع شده است و در این میانه غوغاسالاری و تکیه بر حجم بالای تبلیغات و موج سازی بدون خلاقیت ورانت بازی، اساس کار بسیاری از شرکت های خدمات مسافرتی ایرانی است  که به عقیده نگارنده، اندک زمانی از این ساعت شنی گذرا باقی مانده است. الفبای برند سازی با تفکر استراتژیک وبرنامه ریزی منسجم در کنار نگاه به آینده و نه اکنون است. در این میانه، مشتری مداری حلقه گمشده ای است که نگاه قدیمی " مشتری به مثابه پول" زنجیره مدیریت برند را در میانه راه به هم می ریزد.

    برندسازی یک فرایند مستمر و پویاست که باید بتواند در آگاه سازی و نه فریب مشتری نقش اساسی ایفا کرده و در ادامه با ارزش افزوده مادی و معنایی، در نگهداری مشتری، تولید مشتری وفادار و در نهایت بالابردن هزینه تعویض (Switching cost) او از یک برند به برند دیگر موثر و کارا باشد. در شرکت‌های مبتنی‌بر خدمات، مشتری یک فرد نیست بلکه زنجیره انسانی متصلی  است که میتوان با جلب رضایت درونی او، هزینه مارکتینگ شرکت ها را کاهش داد. بر دارایی های ملموس و غیر ملموس شرکت افزود.

    نگاه به گردشگر در هر سازمان بهتر است به صورت سرمایه اجتماعی ( human capital) و نه صرفا نگاه کوتاه مدت درامد زایی باشد و برند بصورت موثر باید بتواند به شکل سرمایه ناملموس (intangible asset) در ذهن گردشگر حک شود. تفاوت ها ی بازار آینده و متغیر های آن و همچنین ماهیت عدم قطعیت بالای بازار های دینامیک، بزودی در بازار ایران حس خواهد شد و شرکت هایی که رویکرد مشتری مدار

     (customer oriented approach) ندارند، از گردونه رقابت حذف می شوند. «ایرانی مستحق خدمات برتر»  شعار شرکت هایی می شود که بخواهند نفس بکشند.

    نگاه دانش بنیان به مقوله گردشگری داخلی وخارجی راهگشا و باعث پیشرفت در صنعت توریسم ایران خواهد شد. فاصله گرفتن از نگاه سنتی به بازار و گردشگری همزمان باید صورت بگیرد. در علم بازاریابی، نگاه تولید انبوه برابر فروش بیشتر به مشتری های تفکیک نشده در اوایل دهه ۵۰ میلادی به تدریج به سمت انتخاب انبوه (mass customization)در جامعه هدف تفکیک شده بر اساس محدوده سنی، نوع و سبک زندگی، محدوده جغرافیایی و ...رفته است.

    زنجیره محصول و صنایع خدماتی نظیر گردشگری و هتل داری و صنایع وابسته نیاز به تکمیل شدن، بازبینی و پایش دارد. زنجیره محصول از زمان طراحی محصول به عنوان مثال پکیج‌های مسافرتی تا پایان سفر گردشگر، گرفتن فیدبک و خدمات پس از فروش نیاز به جامع بودن و نگاه استراتژیک خواهد داشت و در این میان نقش مشاوران سفر و همچنین مدیران محصول (product manager) در شرکت های ایرانی خالی است.

    نگاه ملی و فرآیندهای به ضرورت همه جانبه بودن خدمات گردشگری و دیدن افق‌های بزرگ ملی مثل نقش گردشگری در افزایش قدرت نرم کشورها و کاهش تنش های سیاسی اگر ساخت یافته و مدرن شود، میتواند نقشه راهی برای زنجیره گردشگری ایران بوجود بیآورد که تا سالیان دراز ثبات حرکتی و مدیریتی را به ارمغان می‌آورد، و در این میان برندسازی صحیح و اصولی و نه حباب سازی وحرکت موجی نقش حیاتی خواهد داشت.

    شرکت های سنتی بازار گردشگری ایران در تله نگاه خاص به روابط و رانت های خاص گیر افتاده اند و نقش بازاریابی و برندسازی به طور حداقلی تنها در موج سازی و تولید انبوه محصول خدماتی دیده می شود. با رشد روزافزون بازاریابی دیجیتال و اپلیکیشن های مبتنی بر تلفن همراه و اشتیاق نسل جدید برای ورود به بازار کار خدماتی، زنگ خطر را برای شرکت های بزرگ به صدا درآورده است. تغییر نگاه و استفاده از تغییر ذائقه ی بازار تنها با بند سازی صحیح و مدیریت فرآیند برند امکان پذیر خواهد بود و البته تزریق نیروهای خلاق و تحصیل کرده که در بازار ایران کم نیستند اما بازی داده نمی شوند!

    ترس از تغیییر (fear of change) و ترس از ناشناخته (fear of unknown) در کنار تعارضات مبتنی بر منافع قشر سنتی بازار همواره موانع مدیریتی در راه کسب و کار بوده است و برطرف کردن این موانع خواست ملی و نگاه استراتژیک دولتی و انجمن های صنفی را توامان طلب می کند.

    امید آنکه روزی بتوانیم خطر رقبای فراملی را در گردشگری ببینیم و عزمی ملی و درخور ایران عزیز برای تدوین نقشه راه جامع گردشگری کشور تدوین کنیم تا نه تنها صنعت گردشگری ملی را نجات داده باشیم بلکه به عنوان سفیران ایران نقشی در افزایش قدرت نرم ایران زمین در کشورهای هم بسته فرهنگی داشته باشیم.            


نوشته شده در : سه شنبه 29 اسفند 1396  توسط : مدیر وبلاگ.    نظرات() .

برچسب ها: گردشگری ، میراث فرهنگی ، سفر ،

اخبار فوتبال برد خانگی اتلتیکو مادرید برابر سلتاویگو

برد خانگی اتلتیکو مادرید برابر سلتاویگو - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

  • برد خانگی اتلتیکو مادرید برابر سلتاویگو - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

    به گزارش خبرگزاری مهر، تیم فوتبال اتلتیکو مادرید روز یکشنبه در چارچوب هفته بیست و هشتم رقابتهای لالیگا میزبان سلتاویگو بود و این تیم را با حساب ۳ بر صفر شکست داد.

    در این بازی آنتون گریزمان (۴۴)، ویتولو (۵۶) و آنخل کوره آ (۶۳) زننده گل های تیم اتلتیکو بودند.

    شاگردان سیمئونه با این برد ۶۴ امتیازی شدند و در رده دوم جدول جایگاه خود را تثبیت کردند.

    اتلتیکو با این برد کورسوی امید خود را برای قهرمانی زنده نگه داشت. بارسلونا با ۷۲ امتیاز صدرنشین است و رئال مادرید با ۵۷ امتیاز در رده سوم ایستاده است.


نوشته شده در : شنبه 26 اسفند 1396  توسط : مدیر وبلاگ.    نظرات() .

برچسب ها: فوتبال ،

فیلم سینما نمایش فیلم‌های ایتالیایی در موزه سینما

نمایش فیلم‌های ایتالیایی در موزه سینما - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

  • نمایش فیلم‌های ایتالیایی در موزه سینما - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

    به گزارش خبرگزاری مهر، در پی همکاری های فرهنگی میان موزه سینما و بخش فرهنگی سفارت ایتالیا در تهران سه فیلم «نابغه جوان»، «شالا» و «خانواده مالاولیا» از ۲۴ تا ۲۶ اسفند ماه در موزه سینما به نمایش در می آید.

    این سه فیلم در سالن فردوس نمایش داده می شوند.

    برنامه نمایش فیلم ها به شرح زیر است:

    ۲۴ اسفند ماه ساعت ۱۹ فیلم IL GIOVANE FAVOLOSO (نابغه جوان) به کارگردانی ماریو مارتونه، محصول ایتالیا.

    ۲۵  اسفند ماه ساعت ۱۰ صبح فیلم SCIALLA (شالا) به کارگردانی فرانچسکو برونی، محصول ایتالیا.

    ۲۶  اسفند ماه ساعت ۱۰ صبح فیلم MALAVOGLIA  (خانواده مالاولیا) به کارگردانی پاسکوال شیمکا، محصول ایتالیا.


نوشته شده در : سه شنبه 22 اسفند 1396  توسط : مدیر وبلاگ.    نظرات() .

برچسب ها: سینما ، فیلم ،

کشاورزی خبر عدم موفقیت وزارت جهاد کشاوزی در تنظیم بازار محصولات کشاورزی

عدم موفقیت وزارت جهاد کشاوزی در تنظیم بازار محصولات کشاورزی

  • عدم موفقیت وزارت جهاد کشاوزی در تنظیم بازار محصولات کشاورزی

    به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از میزان، عباس پاپی‌زاده با اشاره به افزایش قیمت تخم مرغ گفت: قیمت تخم مرغ تحت تاثیر تلفات بیماری آنفولانزا است و متاسفانه وزارت جهاد کشاورزی و سازمان دامپزشکی برنامه ریزی درستی در این بخش نداشته اند و ما به صورت تکراری هر شش ماه یک بار این وضعیت را مشاهده می‌کنیم.

    وی افزود: درباره قیمت تخم مرغ مرتباً ما در کمیسیون «کشاورزی، آب و منابع طبیعی» از وزارت جهاد کشاورزی خواسته ایم که یک برنامه جامعی در خصوص پایداری سطح تولید به کمیسیون ارائه دهد که تاکنون این مسئله محقق نشده است.

    عضو کمیسیون «کشاورزی، آب و منابع طبیعی» مجلس با اشاره به تاثیر میزان جوجه ریزی در زمینه افزایش قیمت تخم مرغ بیان داشت: درکنار این موضوع بیماری آنفولانزا یکی از عوامل جدی افزایش قیمت تخم مرغ در یکسال گذشته بوده است و گله‌های مادری بسیاری تحت تاثیر این بیماری از بین رفتند.

    پاپی‌زاده تاکید کرد: معقتدم مشکل افزایش قیمت تخم مرغ قابل حل است، اما باید وزارت جهاد کشاورزی برنامه مدون و جامعی در این زمینه تهیه کند و منتظر نماند تا بحران اتفاق بیافتد.

    وی اظهار داشت: همچنین این گلایه به وزارت جهاد کشاوزی وارد است که در تنظیم بازار محصولات کشاورزی، دامی و طیور نتوانسته است موفق عمل کند که این مسئله به عدم برنامه‌ریزی این وزارتخانه برمی‌گردد.


نوشته شده در : شنبه 19 اسفند 1396  توسط : مدیر وبلاگ.    نظرات() .

برچسب ها: کشاورزی ،

جدیدترین کتاب پنج جلد از «دانشنامه ارتباطات» اثر باقر ساروخانی رونمایی شد

پنج جلد از «دانشنامه ارتباطات» اثر باقر ساروخانی رونمایی شد - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

  • پنج جلد از «دانشنامه ارتباطات» اثر باقر ساروخانی رونمایی شد - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

    به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی، آیین معرفی و رونمایی از ۵ جلد نخست «دانشنامه ارتباطات» اثر استاد باقر ساروخانی دوشنبه ۱۴ اسفند با حضور حجت‌الاسلام سیدمحمود دعایی رئیس مؤسسه اطلاعات، حسن خجسته از مدیران باسابقه صدا و سیما و عضو هیئت مدیره موسسه تصویر شهر، شهاب اسفندیاری رئیس دانشگاه صدا و سیما، مطهری‌نژاد رئیس انجمن روابط عمومی ایران، کاظمی دینان عضو انجمن روابط عمومی ایران، نعمتی انارکی معاون دانشگاه صداوسیما و جمعی از استادان رسانه و ارتباطات از جمله غلامرضا آذری و سروش در فرهنگسرای رسانه برگزار شد.

    حجت‌الاسلام سیدمحمود دعایی رئیس مؤسسه اطلاعات که سه جلد از این ۵ جلد را منتشر کرده در این مراسم با اشاره به اینکه سخن گفتن درباره آقای ساروخانی سهل ممتنع است گفت:‌ سهل از این بابت که او فردی متواضع است و سخن گفتن را راحت می‌کن و ممتنع به این خاطر که او فردی صاحب علم و دانش است و به همین خاطر دامنه سخن را باید در باب او وسیع گرفت تا بتوان حق مطلب را در رابطه با او ادا کرد.

    وی افزود: او فردی معلم است و اولین تصویری که از او در ذهن برجسته می‌شود شخصیت معلمی‌اش است. او در آستانه ۸۰ سالگی قرار دارد و آثارش نیز قریب به ۸۰ عنوان شده که باید بر این تعداد مقالات او به زبان‌های انگلیسی و فرانسه را افزود. ساروخانی در انتشار آثارش وسواس بسیاری دارد و از این رو آثار او متقن و قابل اتکا است.

    دعایی در پایان سخنانش گفت: او با توجه به تجارب بسیار در زمینه‌های علمی هرگز خود را بی‌نیاز از شنیدن نظرات دیگران در مورد کتاب‌هایش ندیده و به تعبیری باید گفت او آبروی دانش و دانشگاه است.

    کاظمی عضو انجمن روابط عمومی ایران در این مراسم با اشاره به خاطره‌ای از همکاری با ساروخانی گفت: در روابط عمومی بانک ملی بودم و تصمیم گرفتیم که با نظرسنجی تحولی در بانک ملی که بانکی دولتی است و کارمندانش تفکر دولتی دارند ایجاد کنیم. بعد از بحث و نظرها همه به اتفاق گفتند این کار توسط آقای ساروخانی شده است و با وجود اینکه این کار برای او کوچک بود پذیرفت و قرار شد برای ادامه گفت‌وگو به بانک بیاید.

    وی افزود: ‌در اولین قراری که با او داشتیم یک دقیقه زودتر از موعد مقرر در روابط عمومی بانک حاضر شد و این اولین درسی بود که من از همکاری با استاد ساروخانی گرفتم. در یک ساعتی که با او در رابطه با کار مذاکره می‌کردیم، درس‌های متعددی گرفتم و بر این باورم که هر روز زندگی او یک کتاب است.

    آذری در بخش دیگری از این مراسم با اشاره به اینکه ۳۰ سال شاگرد استاد ساروخانی بوده به ویژگی‌های دانشنامه ارتباطات اشاره کرد و گفت: اولین ویژگی آثار ساروخانی فضا و محیطی است که در آثارش خلق می‌شود و خواننده در فضای متراکم از دیدگاه‌ها قرار می‌گیرد. پراکندگی یا تنوع در عقاید و دیدگاه‌ها دیگر ویژگی این مجموعه است که برای مثال پا نوشت‌های او سبک و روشی در نگارش شده که بسیاری از او پیروی کردند.

    وی افزود: سلامت آثار دیگر مسئله‌ای است که باید در آثار ساروخانی مورد اشاره قرار گیرد و در آثار او جهت‌گیری خاصی به چشم نمی‌آید و خواننده با آثار او به جهت خاصی متمایل نمی‌شود. هدفمندی دیگر نکته‌ای است که باید مورد اشاره قرار گیرد هر اثری که او خلق کرده از نقطه‌ای به نقطه دیگر خواننده را می‌برد و به نتیجه نزدیک می‌کند. در اغلب آثار ساروخانی نوعی شناخت و معرفت اعم از عینی و ذهنی حضور دارد که این نیز ویژگی دیگر آثار او به شمار می‌رود. کمتر کسی می‌توان پیدا کرد که آثار او را مطالعه کرده باشد و به او علاقه‌مند نشده باشد و این نیز ویژگی دیگر آثار ساروخانی محسوب می‌شود. انگیزه آخرین ویژگی آثار ساروخانی است. به این معنا که او انگیزه بیش از ۵ نسل از فعالان عرصه ارتباطات است و توانسته روی آنها تأثیر بگذارد.

    سروش در بخش دیگری از آئین رونمایی از دانشنامه ارتباطات گفت: متخلق به اخلاق حسنه بودن ویژگی‌ است که در صحبت‌های سایرین در مورد استاد ساروخانی مورد اشاره قرار گرفت و به همین خاطر به نظر می‌رسد که اخلاق او مقدم بر علم و دانش او است و این چیزی است که در برخی اساتید ارتباطاتی وجود ندارد و ادا و اطوارهای آنها با اصول اولیه ارتباطات در تعارض است. اخلاق‌مدار بودن الفبای اولیه ارتباطات است که آنها فاقد این ویژگی هستند.

    وی افزود: استادان و معلمان جامعه‌شناسی! اتفاقاتی زیر پوست شهر در حال حرکت است که اگر جامعه‌شناسان فکری برای آن نکنند تبعات  زیان‌باری به دنبال خواهد داشت و مرور اتفاقات کشور یوگسلاوی می‌تواند عبرت‌آموز باشد.

    حسن خجسته در بخش دیگری از این مراسم ضمن بیان خاطره‌ای از سال‌هایی که شاگرد استاد ساروخانی بوده و در کلاس او شرکت می‌کرده گفت: خضوع و افتادگی او مثال‌زدنی است و من وقتی رفتار خودم را در قبال ساروخانی در سال‌های درس او مرور می‌کنم، می‌بینم اگر خودم در آن موقعیت بودم نمی‌دانستم باید چه کنم.

    مطهری‌نژاد رئیس انجمن روابط عمومی ایران در این مراسم گفت: من با کتاب جامعه‌شناسی ارتباطات استاد ساروخانی در مقطع کارشناسی ارشد اولین مرتبه با او آشنا شدم و کتاب حلقه ارتباط من با او بود. من با لیسانس ریاضی سال‌ها کار روابط عمومی انجام دادم و پس از آنکه در مقطع کارشناسی ارشد با کتاب او آشنا شدم واقعا تکان خوردم و به جایگاه ارتباطات و نقش آن در جامعه پی بردم.

    وی افزود: نوشتن دانشنامه کار دشواری است و از نظر علمی طاقت‌فرسا است و ما می‌بینیم در کشور نهادهای عریض و طویل سالی یک جلد دانشنامه منتشر می‌کنند و بعد از ۲۵ سال هنوز کارشان تمام نشده و انتشار دانشنامه ارتباطات کار بزرگی است.

    شهاب اسفندیاری رئیس دانشگاه صدا و سیما در بخش پایانی این مراسم گفت: امروز در شرایطی هستیم که جلسات سطح عالی نظام به بحث نظری حوزه تحولات رسانه اختصاص پیدا می‌کند و مسئله مطالعات رسانه تا این پایه اهمیت دارد که چنین جلسه‌ای برگزار شود و رهبر معظم انقلاب به مسئولین یادآوری می‌کنند که با انقلابی مهمتر از انقلاب صنعتی روبه‌رو هستیم که باید برای آن فکر کرد.

    استاد باقر ساروخانی در پایان این مراسم با اشاره به اینکه امروز جشن کتاب است و من در حدی نیستم که شایسته تقدیر باشم، گفت: کتاب و کتابت به نوعی دچار غربت شده هر چند کتاب برای نویسنده ارزش بسیاری دارد و بر این باورم کتاب انسان میرا را به موجودی نامیرا تبدیل می‌کند و پیام نویسنده به واسطه کتاب برای ابدیت باقی می‌ماند  و هر کتاب گفت‌وگویی با تاریخ است هر چند غربت کتاب و نویسنده مسئله‌ای تاریخی است و مخصوص امروز نیست.

    وی افزود:‌ نویسندگان ما نمی‌توانند با کتاب نوشتن ارتزاق کنند و جامعه‌ای که می‌خواهد به سوی توسعه برود  نباید اینطور باشد. واقعا جامعه بی‌کتاب و بی‌مطالعه جامعه خوبی نیست. مارتین لوترکینگ می‌گفت من رویایی در سر دارم و او می‌خواست که تفاوتی بین سفید و سیاه نباشد و سیاه‌ها در زندان محبوس نشوند. آرزوی من نیز این است که همه خانه‌های روستایی کتابخانه داشته باشند و آن روز دور نیست و البته من فقط به کتاب خواندن برای کار تأکید نمی‌کنم بلکه به کتاب فراغت نیز باید توجه شود. من بر این باورم که توسعه پایدار با منابع طبیعی و جغرافیایی صورت نمی‌گیرد بلکه با انسان‌های فرزانه رقم می‌خورد و فرزانگی با مطالعه کتاب به دست می‌آید. امیدوارم کتاب، فراغت ایرانیان را در برگیرد.

    این استاد علم ارتباطات و جامعه‌شناسی گفت: دنیای  جدید، دنیای رسانه است و انسان رسانه‌ای پدید آمده است و روزی نیست که با رسانه سر و کار نداشته باشیم. امروز دوران انحصار پیام و پیام‌آوری به پایان رسیده و هر انسانی می‌تواند پیامی را برای تاریخ ارسال کند و رسانه‌ها از گهواره تا گور با ما هستند.

    او اضافه کرد: رسانه‌ها نه تنها عنصر لاینفک حیات اجتماعی هستند بلکه قدرت‌ها را با خود همراه می‌کنند و از این حیث رسانه‌ها بعد اساسی حیات سیاسی را تشکیل می‌دهد.

    ساروخانی با اشاره به ۵ جلد نخست دانشنامه ارتباطات گفت: این ۵ جلد را به اصحاب دانش تقدیم می‌کنم و نوید من نیز این است که از راه باز نمانیم و اگر کتابت در جامعه جایی ندارد ما راهمان را ادامه می‌دهیم. رسانه‌های ما باید عشق به مطالعه را ایجاد کنند و مخاطب را با کتاب آشتی دهند. این گلایه از مدارس نیز وجود دارد و حیف است که مدارس محیط عشق و محبت نباشد و این تلخ است که بچه‌های ما با خاطرات تلخ از مدارس یاد می‌کنند.

    در پایان این مراسم از ۵ جلد نخست دانشنامه ارتباطات تألیف استاد باقر ساروخانی با حضور چهره‌های علم ارتباطات رونمایی شد.


نوشته شده در : چهارشنبه 16 اسفند 1396  توسط : مدیر وبلاگ.    نظرات() .

برچسب ها: کتاب ،

سلامت خبر بهداشت طلب کارانه پرستاران به ۱۱ ماه رسید/ انتظار از وزارت بهداشت

طلب کارانه پرستاران به ۱۱ ماه رسید/ انتظار از وزارت بهداشت - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

  • طلب کارانه پرستاران به ۱۱ ماه رسید/ انتظار از وزارت بهداشت - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

    محمد شریفی مقدم در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهارداشت: وزیر بهداشت در مراسم روز پرستار وعده داد معوقات پرستاری تا شهریور ۹۶ پایان امسال پرداخت می شود، در حالی که مطالبات کارانه پرستاران به ۱۰ تا ۱۱ ماه می رسد.

    وی با اشاره به سختی کار پرستاری و تحمل فشارهای روحی و روانی در فضای کار، تاکید کرد: پرستاران در شرایط طاقت فرسای محیط کار، همواره در صف اول خدمت به مردم و بیماران قرار دارند و همین مسئله باعث شده به صورت غیر معمول توسط برخی بیماران و همراهان آنها مورد هتاکی و ضرب و شتم قرار گیرند.

    شریفی مقدم به ۱۵ مورد ضرب و شتم پرستاران در سه ماه گذشته اشاره کرد و افزود: جامعه پرستاری انتظار دارد، انتظارات مسئولین امر از آنها، دو طرفه باشد و تنها این نباشد که فقط دستورالعملی صادر شود.

    دبیرکل خانه پرستار توضیح داد: وقتی ما انتظار کار از جانب پرستاری را داریم، در عین حال باید پیگیر حل مشکلات پرستاران باشیم. این منطقی نیست که بگوییم هر وقت بیمه ها مطالبات را دادند، ما هم مطالبات پرستاری را پرداخت می کنیم. در واقع، طرح این قبیل صحبت ها، فرار از پاسخگویی است.

    شریفی مقدم با عنوان این مطلب که مردم در تعطیلات نوروزی به سفر و گردش می روند و پرستاران دور از خانواده در خدمت بیماران هستند، افزود: وقتی مطالبات پرستاران پرداخت نشود، با چه انگیزه و روحیه ای می توانند در محل کار حاضر شوند.

    وی گفت: دولتی که سلامت را جزو شعارهای اصلی خودش قرار داده، نباید اجازه بدهد در حق پرستاران جفا شود.


نوشته شده در : دوشنبه 14 اسفند 1396  توسط : مدیر وبلاگ.    نظرات() .

برچسب ها: بهداشت ، سلامت ،

ارز دیجیتالی زمزمه‌های استخراج پول مجازی ملی/ آینده دنیای ارزهای دیجیتال به کجا می‌رسد؟

زمزمه‌های استخراج پول مجازی ملی/ آینده دنیای ارزهای دیجیتال به کجا می‌رسد؟

  • زمزمه‌های استخراج پول مجازی ملی/ آینده دنیای ارزهای دیجیتال به کجا می‌رسد؟

    اقتصاد آنلاین - انوش ممتازپور؛ این کش مکش‌ها در کشور ما هم وجود دارد و به همین دلیل است که هنوز مراجع قانونی تصمیم قاطعی برای معامله با سکه‌های مجازی اتخاذ نکرده و همچنان قانون آن در ابهام به سر می‌برد. بانک مرکزی از مراجعی است که به نظر می‌آید چندان به استفاده از ارزهای دیجیتال روی خوش نشان نمی‌دهد و استفاده از آن‌ها را بر ضد منافع مردم می‌داند. در طرف دیگر این ماجرا ، وزارت ارتباطات قرار دارد که استفاده از پول‌های مجازی را در حالی که به طور کنترل شده صورت گیرد ، منطقی می‌داند و بالاترین مقام این وزارتخانه معتقد است که باید با تحولات دنیا کنار آییم و گرنه در آینده آسیب زیادی از این تحولات متحمل خواهیم شد.

    محمدجواد آذری جهرمی‌، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به تازگی در حساب توئیتر اعلام کرده است که « در جلسه‌ای که با هیئت مدیره پست بانک در خصوص ارزهای دیجیتال مبتنی بر زنجیره بلوکی داشتم، مقرر شد این بانک اقدامات لازم برای پیاده سازی آزمایشی اولین ارز دیجیتالی کشور را با استفاده از ظرفیت نخبگان کشور به عمل آورد. مدل آزمایشی برای بررسی و تایید به نظام بانکی کشور ارائه خواهد شد.»

    این در حالی است که چند هفته گذشته وزیر ارتباطات در جمع خبرنگاران از حرف و حدیث‌هایی که مبنی بر تولید پول مجازی ملی شنیده می‌شود ، اظهار بی‌اطلاعی کرد  و گفت:  ایران مشغول تولید ارز مجازی اختصاصی نیست.

    به هر حال براساس سخنان جدید وزیر ارتباطات ، تحقیق روی تولید ارز مجازی بومی‌ در دستور کار قرار گفته است و این احتمال وجود دارد که نخستین سکه مجازی ایرانی در ماه‌های آینده ارایه شود. اما این کار چه مزیتی دارد و می‌تواند نظر مردم ایران و یا حتی غیر ایرانی را جلب کند؟

    محمدرضا جواندل کارشناس ارز دیجیتال در این‌باره به اقتصادآنلاین می‌گوید: تولید سکه مجازی بومی‌، یکی از راهکارهای مهمی‌ است که برای مقابله با آفت‌های این بازار ضروری به نظر می‌رسد و اگر این طرح به درستی به ثمر نشیند، بدون شک به نفع مردم خواهد بود.

    به گفته وی این ماجرا نباید به اینجا ختم شود و باید این مجوز به بخش خصوصی داده شود تا ارز دیجیتالی مخصوص خود را به بازار عرضه کنند.

    جواندل در پاسخ به این سوال که تولید ارز دیجیتال مجازی بومی‌ چه مزیتی می‌تواند برای مردم داشته باشد؟ گفت: یکی از مشکلاتی که سکه‌های مجازی دارند، عدم رهگیری معامله کنندگان است؛ اما اگر شرکت و مراجع مشخص به تولید ارزهای اختصاصی بپردازند، می‌توان جلوی سواستفاده کنندگان را گرفت و ریسک کلاهبرداری‌ها را پایین آورد.

    این کارشناس افزود: البته اگر ارایه مجوزها به درستی صورت نگیرد، شاهد کلاهبرداری‌ها و حتی اختلاس‌های بزرگی در آینده خواهیم بود که پیگیری آن‌ها به سختی انجام می‌پذیرد.

    وی درباره بازار آینده ارزهای مجازی نیز گفت: به نظر می‌رسد با استقبال شرکت‌های بزرگی مثل تلگرام از این بازار، شاهد کنترل بیشتر معامله با سکه‌های مجازی باشیم و این امید می‌رود که در آینده نه چندان دور این بازار سر و سامان گیرد و امکان سواستفاده از سکه‌های مجازی به حداقل برسد.

    به گفته جواندل بیشتر کشور‌های دنیا برای استفاده از ارزهای دیجیتال، محتاطانه عمل می‌کنند و بسیاری از کشورهای توسعه یافته استفاده از آن‌ها را غیر قانونی اعلام کرده اند.

    این کارشناس اظهار کرد : در حال حاضر بیش از 1200 پول مجازی در جهان وجود دارد که حامی‌ بیشتر آن‌ها مشخص نیست که با نظارت دولت‌ها بر روند آن‌ها، می‌توانیم آینده روشنی برای این سکه‌ها متصور شد و می‌توان گفت که ارزهای مجازی پتانسیل جایگزینی برای پول‌های فیزیکی را دارند.


نوشته شده در : شنبه 12 اسفند 1396  توسط : مدیر وبلاگ.    نظرات() .

برچسب ها: ارز دیجیتال ،

دانش علم تغییر وظایف و ساختار دانشکده پست و مخابرات

تغییر وظایف و ساختار دانشکده پست و مخابرات - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان


نوشته شده در : جمعه 11 اسفند 1396  توسط : مدیر وبلاگ.    نظرات() .

برچسب ها: فناوری ،

تفاهم‌نامه برگزاری جشنواره های هنری جشنواره امام رضا (ع) امضا شد

تفاهم‌نامه برگزاری جشنواره های هنری جشنواره امام رضا (ع) امضا شد - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

  • تفاهم‌نامه برگزاری جشنواره های هنری جشنواره امام رضا (ع) امضا شد - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

    به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی، در نشست کارگروه هنری شانزدهمین جشنواره  بین المللی امام رضا (ع) تفاهم نامه های جشنواره های هنری تئاتر، موسیقی و هنرهای تجسمی این دوره از جشنواره امام رضا (ع) بین معاونت امور هنری وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی، بنیاد بین المللی امام رضا (ع) و ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها امضا شد.

    سید محمد مجتبی حسینی معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این نشست گفت: جشنواره‌ها غایت و هدف نیستند، بلکه وسیله هستند. جشنواره‌ها قصد دارند عرصه بروز باشند و بستر مناسبی را برای تجلی‌گری ایجاد کنند؛ به عبارت دیگر صحنه بروز آماتوری هستند برای اینکه هنرمندان دیده شوند تا به تدریج بتوانند آثار خود را در فضای حرفه‌ای‌تری معرفی کنند. ما گاهی اوقات با استفاده از صفاتی همچون جشنواره فاخر یا جشنواره طراز اول ناخودآگاه این رویدادها را بر جایگاهی قرار می‌دهیم که این عرصه بروز دوستانه و آرام را  به یک فرایند و برآیند خاص تبدیل می کنیم.

    وی افزود: از سوی دیگر جشنواره‌ها بستر گفتگو هستند و اتفاقا این روزها ما بسیار نیازمند گفتگو هستیم، یکی از مصادیق آن گفتگوی اهل هنر با یکدیگر است. گفتگوی اهل هنر با خود و در فضای بینارشته ای دارای برکات بسیار زیادی است و بعد از آن گفت‌وگوی اهل هنر با مردم بسیار مهم و موثر است.

    معاون امور هنری وزیر ارشاد به مسایل اجرایی رویدادهای هنری هم اشاره کرد و افزود: درست است که ما در مضیقه هستیم اما فرصت‌های طلایی و ویژه‌ای هم داریم و باید به این باور برسیم که اعتبار مالی تمام این ماجرا نیست و ای بسا که وجهی هست و رونقی نه. بزرگترین سرمایه ما می‌تواند سلیقه ما و خانواده عظیم هنرمندان ایران اسلامی باشد و ما باید از هنرمندان‌مان به درستی بهرمند شویم.

    محمودرضا برازش مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا (ع) در این نشست گفت: جشنواره های رضوی برگزار شده در استان ها از سوی یک گروه تخصصی بررسی و ارزیابی و تحلیل هایی بر اساس این بررسی انجام شد. بیشترین فعالیت جشنواره های رضوی در حوزه فعالیت های معاونت امور هنری یعنی تئاتر، هنرهای تجسمی و موسیقی است و امیدواریم با توجه به ارزیابی انجام شده، برنامه های شانزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) کامل تر و غنی تر باشد.

    مهدی شفیعی مدیرکل هنرهای نمایشی در این نشست گفت: در حوزه تئاتر سه جشنواره در حوزه جشنواره رضوی در استان‌ها برگزار می‌شود که جشنواره تئاتر رضوی خراسان شمالی، جشنواره نمایش‌های آئینی در یاسوج و جشنواره تئاتر کودک و نوجوان رضوی در هرمزگان از جمله آنها است. امسال هم بنا به ارزیابی صورت گرفته از استان کرمان جنوبی، قرار بر این شده تا با توجه به ظرفیت‌های این استان، جشنواره تئاتر خیابانی رضوی در کرمان برگزار شود.

    وی ادامه داد: با بیان اینکه همه جشنواره‌های رضوی به همت مدیران کل و هنرمندان استان‌ها، همواره به نحوی آبرومندانه و درخور برگزار شده است اما این انتظار وجود دارد که خروجی آثار جشنواره رضوی بیش از آنچه که موجود است، باشد. در حوزه تئاتر باید بررسی کرد که چرا اجرای آثار تنها محدود به ایام برگزاری جشنواره می‌شود. بویژه این سال‌ها که عرصه تولید و اجراهای آثار ما نسبت به گذشته بسیار متفاوت شده است، چنین جشنواره‌های موضوعی، بسیار می‌توانند جریانساز باشند.

    مجید ملانوروزی مدیرکل هنرهای تجسمی نیز در این نشست اظهار کرد: غیر از موضوع محتوا، آنچه در حوزه هنرهای تجسمی بسیار اهمیت دارد؛ موضوع فرم است و خلائی که در حوزه هنر معاصر با آن مواجه هستیم خلا هنر معنوی و قدسی  به لحاظ فرم، شکل و رنگ است و جشنواره امام رضا (ع) بهترین فرصت برای پرداختن به این موضوع است.

    فرزاد طالبی مدیرکل دفتر موسیقی نیز یادآور شد: در واقع اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تهران، جشنواره آواها و نواهای رضوی را برگزار می‌کند و دفتر موسیقی تاکنون در برخی از امور آن نقش مشورتی داشته است، از سویی باید به این موضوع نگاهی دوباره داشت چرا که در جشنواره رضوی از موسیقی استفاده کافی نشده است.

    در این نشست مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یا نمایندگان ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها نظرات و پیشنهادات خود را درباره شانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) بیان کردند. مدیران کل یا نمایندگان فرهنگ و ارشاد اسلامی استان های تهران، اصفهان، آذربایجان شرقی، البرز، جنوب کرمان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، لرستان، سیستان و بلوچستان، قم و کردستان در این نشست حضور داشتند.

    در پایان این نشست تفاهم‌نامه برگزاری جشنواره های هنری تئاتر، موسیقی و هنرهای تجسمی شانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) امضا شد. 


نوشته شده در : سه شنبه 1 اسفند 1396  توسط : مدیر وبلاگ.    نظرات() .

برچسب ها: فرهنگ ، هنر ،